Samo još jedan "čisto" planinarski blog

Planinarski kutak!

Dobro došli svi planinari i ljubitelji prirode općenito. Ovaj blog je u potpunosti posvećen planinarskim izletima jednog slavonskog planinara. Pregledavajte slike i opise planinarskih putova. Nadam se da ćete pronaći neke stvari koje vas zanimaju, a i da ćete uživati u ljepoti hrvatskih planina. Izleti su složeni po područjima, pa ako vas zanima neko specifično područje samo kliknite na link iznad.

Najnoviji

Istra 22.06.2022.

Odmah po prelasku tunela Učka obilazimo Kotle:

A nakon što smo popili piće u Buzetu i pokupili ključ od kuće Žbevnica – upućijemo se na roštilj i spavanje na Žbevnici:

Drugo jutro odmah rano obilazimo i vrh Žbevnicu:

Brzo smo se vratili s vrha i putujemo natrag u Buzet. Obilazimo donje slapove Mirne na “Stazi 7 slapova”:

Vraćamo se na Žbevnicu radi ručka a kasnije popodne obilazimo još i vrh Orljak:

Nakon sadržajnog dana spavamo drugu noć na Žbevnici. Ujutro se selimo u drugi dio Istre i obilazimo vrh Sisol na Učki:

Popodne smo proveli na kupanju u Rapcu, a navečer stižemo na noćenje u pl. kuću Skitača:

Četvrti dan našeg izlete po Istri dočekala nas je kiša na Skitači, ali to nas nije spriječilo da još usput obiđemo vrh Knezgrad na Učki:

29.04.2018. Zadarski otoci

Na putu prema Zadru prvo obilazimo vrh Kremen u Lici:A za to vrijeme Monika i Leo obilaze vrelo Une:

Karlovačko područje 02.04.2017.

Nakon što smo prošli dan proveli na Kolovratskim stijenama i Kleku, danas obilazimo vrhove Karlovačkog područja. Polazimo s Vinice, gdje smo se uslikali nakon doručka:

Za samo par minuta smo i na vrhu Vinica:

A onda se selimo autima do sela Ladvenjak, kako bi se uspeli na vrh Martinšćak:

Još jednom se selimo autima u smjeru Ozlja, točnije do sela Svetičko Hrašće, odakle smo se svi uspeli na vrh Vodenicu:

Sa vrha svi odlaze prema Ozlju, a ja se vraćam po auto i na kraju se svi nalazimo pored dvorca na pivu.

Kolovratske stijene i Klek 01.04.2017.

Planinari iz mog društva odlučili su popeti se na Klek iz Ogulina, a moje dvije kolegice i ja povezli smo im auto do Bjelskog, a onda nastavili još malo dalje do Kolovratskih stijena. Najprije smo obišli Zelenu kuću:

A nakon toga i vrh Kolovratskih stijena:

O vrhu Kolovratske stijene:

HPO: 8.8 (moj 128. vrh)

Visina: 1090 m

GPS: N45 07 33.9 E14 56 28.2

U povratku uz cestu pronalazimo i planinarsku kuću Stalak:

Vraćamo se do Bjelskog, ostavljamo aute i pridružujemo se našim prijateljima na Kleku:

Navečer odlazimo do Vinice na spavanje, a sutradan planiramo obići vrhove iz Karlovačkog područja.

Kozjak 05.11.2016.

Iako su svi prognostičari za ovaj vikend najavljivali obilnu kišu, mi smo ipak u petak poslije posla krenuli preko Bosne u smjeru Splita. Stigli smo tamo već u kasnim noćnim satima i smjestili se u domu Malačka. Ipak je ostalo dovoljno vremena za večeru i spavanje, tako da ujutro krećemo orni u osvajanje Kozjaka. Evo nas ispred doma Malačka:

Malacka

Prolazimo kraj planinarske kuće Česmina (i zaboravljamo se slikati jer je tamo upravo stigao domar pa smo dobili pečat) i nastavljamo hrptom Kozjaka do vrha Biranj:

Biranj

U nastavku stižemo do skloništa Orlovo gnijezdo:

Iako je plan bio da skroz idemo po hrptu, kiša koja nas je zatekla kod skloništa Orlovo Gnijezdo natjerala nas je da se spustimo niže na požarni put. Tako smo bar obišli i kuću Pod Koludrom:

Srećom, kiša nije bila jaka i mi smo bez problema stigli do svog odredišta – doma Putalj.

Ujutro se slikamo ispred doma:

Putalj

Gledamo u nebo i pošto nije kišilo ipak odlučujemo nastaviti hrptom Kozjaka prema vrhu sveti Jure. Kiša je na kraju počela padati, ali nije bila jaka tako da smo bez problema stigli do vrha:

O vrhu Sveti Juraj:

HPO: 18.3 (moj 127. vrh)

Visina: 676 m

GPS: N43 33 34.8 E16 28 38.5

Na prijevoju Blaca ispod vrha nas je čekao minibus, a nakon što smo presvukli odjeću još smo stigli i do Splita:

Tek u povratku kući prati nas olujno vrijeme s jakom kišom, ali ipak bezbrižno autoputom stižemo kući već prije 22 sata.

Sve u svemu – prekrasan izlet.

Sjeverni Velebit 30.10.2016.

U povratku s Raba usput nam je bila i kuća u Jablancu, a pošto Monika tamo još nije bila, odlučili smo je obići:

Odavde smo se zaputili prema planinarskom domu Zavižan, gdje smo imali rezervirano noćenje. Ja krećem sam rano ujutro preko Jezera:

najprije do Malog Rajinca:

HPO: 11.4 (moj 126. vrh)

Visina: 1676 m

GPS: N44 48 18.2 E14 59 32.8

Da bih se na kraju uslikao ispred Botaničkog vrta:

Kamenjak na Rabu 29.10.2016.

Povodom dvadesete obljetnice braka supruga i ja smo se izveli na otok Rab. Usput smo stali na Vratniku gdje je puhao jak vjetar:

wp_20161029_008

Malo niže, prije Senja u jednoj lijepoj udolini nalazi se i planinarska kuća Sijaset, (moja 137. kuća), koju sam usput obišao:

wp_20161029_014

Prelazimo trajektom na Rab, i odmah isti dan obilazimo Rajsku plažu u Loparu, a u povratku odlazimo i do vrha Raba zvanog Kamenjak:

Kamenjak

O vrhu Kamenjak:

HPO: 15.4 (moj 124. vrh)

Visina: 408 m

GPS: N44 46 22.8 E14 47 21.7

Spavali smo kod rođaka, koji sad radi u hitnoj na Rabu. Drugi dan smo proveli u razgledavanju preostalog dijela otoka: Kampor, grad Rab:

Rab

Sozanj na Lastovu 17.07.2016.

U nastavku ljetovanja na Korčuli, moj sin i ja uzimamo bicikle i odlazimo trajektom iz Vela Luke na Lastovo. Od luke Ubli do vrha Sozanj, koji nije najviši na Lastovu, ali je u HPO, imamo nekoliko kilometara vožnje uzbrdo. Cesta je odlična, ne prestrma, tako da do pod vrh stižemo bez silaska s pedala:

2016_07_17_lastovo-17

Pošto je uspon do vrha trajao svega petnajstak minuta, a posljednji dnevni trajekt za Korčulu polazi tek za tri sata, odlučujemo se provozati i do naselja Lastovo. I nismo pogriješili jer je stvarno prelijepo:

2016_07_17_lastovo-38

2016_07_17_lastovo-55

U povratku sam se još slikao u luci pored trajekta:

2016_07_17_lastovo-71

Sv. Ilija na Pelješcu 16.07.2016.

U nastavku ljetovanja na Korčuli, ljetna kiša je malo rashladila zrak pa se isplatilo uputiti u planinarenje. Pošto sam već obišao vrh Kom na Korčuli, morao sam trajektom prijeći na Pelješac da bih se iz Orebića popeo na vrh Sveti Ilija. Ostavio sam auto na Korčuli. Ovo mi je prvi vrh koji sam morao ispenjati od same morske obale do vrha. Krenuo sam iz Orebića udesno lijepom građenom stazom. Cijelim putem su se pružali prekrasni vidici prema poluotoku Pelješcu:

2016_07_16_svilija-8

Nakon podosta hodanja stigao sam do vrha:

2016_07_16_svilija-41

O vrhu Sveti Ilija:

HPO: 20.1 (moj 122. vrh)

Visina: 961 m

GPS: N42 59 46.7 E17 09 34.2

Pri silasku s vrha išao sam na suprotnu stranu. Odatle se otvaraju vidici pram Korčuli:

2016_07_16_svilija-48

Taman kada sam se spustio sa staze na cestu pored neke crkvice, jedan poljak sa sinom, kojeg sam sreo na vrhu, je taman sjedao u auto i ljubazno mi ponudio prijevoz do centra Orebića. Još sam morao trčati koju stotinu metara do luke da mi ne pobjegne trajekt, pa da onda čekam sljedeći više od sat vremena. Sreća da sam imao povratnu kartu.

Kom na Korčuli 14.07.2016.

Ljetovao sam na Korčuli u blizini Vela Luke, i naravno da sam proučio gdje je najviši vrh otoka i kako se do njega dođe. Nisam baš žurio prvih dana jer je u ljetu na Korčuli vrlo vruće. Na nekoj dugoročnoj prognozi sam vidio da bi sredinom tjedna trebala doći kiša. Iako me rođak Antun uvjeravao da je on na Korčuli preko ljeta već 30 godina i da u srpnju nikad nije padala kiša, ovaj puta je ipak padala. Kako je malo zahladilo, odmah drugo jutro smo stariji sini ja krenuli prema vrhu Kom. Auto smo ostavili pored ceste uz neku farmu, i lijepom stazom se popeli do vrha:

2016_07_14_kom-12

O vrhu Kom:

HPO: 16.8 (moj 121. vrh)

Visina: 508 m

GPS: N42 56 13.4 E16 51 33.0

Pošto smo krenuli dosta rano, odmah po izlasku sunca, dosta rano smo i sišli s vrha, tako da smo u Blatu stigli na vruć burek i friški kruh.